Viikkokisa käynnistyy 15.6. - Lähde mukaan!

30.5.2022

Kesäkuun 15. päivä pyörähtää käyntiin viikkokisa, jota pelataan keskiviikkoiltaisin Toijalan urheilukentän hiekkatekonurmikentillä.

Kisa järjestetään 15.6.2022-17.8.2022 klo 18-21.

Viikkokisan tarkoituksena on mahdollistaa kilpaileminen matalalla kynnyksellä. Osallistuminen ei edellytä kilpailulisenssiä eikä seuran jäsenyyttä. Kilpailussa ei ole osallistumismaksua.

Viikkokisassa on sarjat sekanelinpeli sekä kaksinpelisarjat naiset, miehet harraste ja miehet kilpasarja. Viimeksi mainittu on tarkoitettu tennisliiton rankinglistalla oleville kilpapelaajille.

Pelit pelataan pelaajien omilla, uusilla palloilla. Peleissä noudatetaan Fast4-pelitapaa.

Tule mukaan mukavan pelin pariin hyvässä seurassa. Jälki-ilmoittautumiset tulevan keskiviikon kisaan viimeistään sunnuntaina.  Ilmoittautuminen tapahtuu sähköisellä lomakkeella https://forms.gle/GxDgAtZSE6gDppwbA

Kenttäkarkelot viikkokisan lähtölaukauksena

Kesäkuun 15. päivä klo 17.30 alkaen järjestetään viikkokisan lähtölaukauksena kenttäkokoontuminen, jossa mm. BidiBadu -vaate-esittely. Tule paikalle kisaamaan, kannustamaan ja tapaamaan tenniskavereita!

Kilpailuohjeet

Viikkokisan kilpailunjohtajana ja organisaattorina toimii Anne Tuusa. Anneen voit ottaa yhteyttä anne.j.tuusa@gmail.com tai 040 505 1564.

Fast4-pelitapa

• Fast four -pelitapa Suomessa: pelataan kaksi erää 4 gameen, no ad -säännöllä. No ad -tilanteessa syöttäjä valitsee ruudun. Erän tilanteessa 3-3 pelataan tiebreak 5 pisteeseen (kahden erolla). Mahdollinen kolmas erä pelataan tiebreikkina 5 pisteeseen (kahden erolla). Käytössä on muuten normaalit tenniksen säännöt. Sekanelinpeliä pelattaessa no ad -syöttö tapahtuu aina saman sukupuolen pelaajalle.
  • Ottelu aloitetaan viiden minuutin pallottelulla, minkä jälkeen pelataan 55 minuutin aikapeli. Johdossa oleva pelaaja voittaa kellon soidessa, jos peli ei ole päättynyt sitä ennen.

Tuloksen ilmoittaminen

Ottelun voittaja ilmoittaa tuloksen viikkokisan WhatsApp-ryhmään.

Sateen sattuessa

Jos ottelua ei voida pelata kaavioon merkittynä aikana, pelaajat voivat niin hautessaan sopia keskenään uuden peliajan, kuitenkin ennen seuraavaa keskiviikkoa. Tällöin pelaajat huolehtivat itse mahdollisista kenttävarauksista ja -maksuista.